Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

4 Apr 2016

Tips Penyusuan Susu Ibu

Assalamualaikum..

Menyusukan bayi dengan susu badan adalah perkara yang sangat dituntut daripada ibu. Walaupun adakala para ibu melalui detik sukar untuk menyusukan disebabkan pelbagai halangan, namun cubalah sedaya upaya supaya si kecil dapat menyusu badan secukupnya.

Pakar kesihatan memang mengakui bahawa cara paling sihat memberi makan kepada bayi baru lahir ialah dengan menyusukan bayi. Bayi yang diberikan susu badan sejak lahir akan kurang jatuh sakit dalam tahun pertamanya. Susu ibu juga dapat mengekalkan kesihatan bayi dalam masa jangka panjang.

Para ibu juga perlu tahu bahawa menyusukan bayi dapat mengurangkan risiko ibu menghadapi kanser payu dara sebelum menopaus. Malah turut membantu mengurangkan risiko dari kanser ovari dan osteoporosis.

Tempat Selesa
Sesi penyusuan selalunya mengambil masadari tujuh hingga 40minit. Justeru, pilihlah tempat selesa untuk anda dan bayi, misalnya tempat yang tidak mudah diganggu, senyap, bersih dan tidak membosankan.

Posisi Betul
Pegang bayi anda dalam posisi yang betul. Anda tidak sepatutnya merasa sakit pada bahagian lengan dan belakang tubuh. Boleh letak kusyen atau bantal untuk menyokong tubuh anda. Anda dan bayi hendaklah selesa barulah sesi penyusuan akan berlangsung dengan lancar.

Halangan Penyusuan
Adakala bayi tidak dapat menyusu dengan betul kerana keadaan payudara. Misalnya puting yang agak pendek, air susu sedikit atau rasa sakit pada payudara ibu. Payudara boleh jadi sakit apabila ia membengkakatau putingnya melecet.

Selain itu, memastikan bayi menghisap dengan betul. Bayi sepatutnya menghisap mulut penuh dan bukannya pada hujung puting sahaja. Pelajari teknik penyusuan dengan teliti supaya anda dapat menyusukan bayi dengan betul.

Pakaian Khas
Terdapat pakaian khas untuk ibu yang menyusukan bayi. Keluarkan sedikit ajet untuk anda memakai coli khas. Ianya dapat memudahkan anda menyusukan bayi apatah lagi jika di tempat awam.

Mengepam Susu
Khas untuk ibu bekerja, proses mengepam susu sangat penting dilakukan. Pam susu ikut tempoh masa supaya tidak akan menyebabkan payu dara terlalu penuh dengan susu. Setiap kali payu dara dikosongkan, susu akan dihasilkan semula dan anda akan memperoleh susu baru. Beli produk tempat menyimpan susu supaya susu tahan lama sebelum disimpan dalam peti sejuk di rumah anda.


2 Apr 2016

Pakej Keahlian Powergold

Assalamualaikum..

Pakej terkini - Pakej Terkini Powergold
💍💍💍💍💍💍💍

Powergold ada 4 pakej keahlian :

1. Pakej Gold @ G : RM350 (ahli)
🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮
➡Dapat dinar 999.9 (0.5gram)
➡Dapat beli emas dengan harga ahli
➡Dapat bonus repurchase (RM1/gram)
➡Dapat website promosi


2. Pakej Gold @ G : RM380 (ahli)
🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮
➡7 produk kesihatan
➡Dapat beli emas dengan harga ahli
➡Dapat website promosi
➡Dapat bonus repurchase (RM1/gram)

7 produk tersebut 👇

1.beauty n health juice rm129.00
2.power gold cafe rm49.90
3.power gold ori cafe rm39.90
4.power gold chocolate rm39.90
5.shiffa oil rm39.90
6.powergold I que memoree rm50.00

Ada 3 pilihan
👇
pakej A extra i que memuoree
pakej B extra ori cafe
pakej C extra shiffa oil

➡Based on this, akan dapat 7 produk sekali daftar
➡6 produk wajib
➡Pastu pilih nak tambahan produk mana based on 3 pakej, A B C


3. Pakej Solid Gold @ SG : RM450 (ahli)
🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮
➡Dapat suku dinar 999.9 (1.0625gram)
➡Dapat beli emas dengan harga ahli
➡Dapat bonus repurchase (RM1/gram)
➡Dapat website promosi


4. Pakej SuperPowerGold @ SPG / RM3800 (stokis)
🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮
➡Dapat 2 dinar emas 999 @ 8.5 gram
➡Dapat beli emas dengan harga stokis (kurang RM2 dari harga ahli)
➡Dapat bonus repurchase (RM1/gram)
➡Upah key in repurchase (RM2/gram)
➡Upah register ahli baru 👇
    🌼Reg ahli : RM10
    🌼Reg stokis : RM100


Jom mulakan 1Gram1Bulan1Keluarga yang pertama kita. Tak tahu nak mula bagaimana? Jom Whatsapp 017040585 insyaAllah kami bantu. Dari memula nak SAVING Emas je boleh terus jadi TAUKE Emas tau!

-dalam masa terdekat ni goldbar pun bakal dikenakan GST dah. Jadi, rebutlah peluang sementara harga masih rendah dan sebelum kena bayar gst tu. Nanti sekecil-kecil goldbar yang 1gram pun tak memasal je kena bayar gst 6%. Sakit hati weiii

Ulang Tahun GST Yang Pertama

Assalamualaikum..

Semalam 1 April, selama hari ni kita dimomokkan dengan gelaran April Fool kan. Hari untuk memperbodohkan orang. Hahaha, dulu masa budak-budak tipu la kalau tak pernah mengenakan orang dengan April Fool ni. Tapi dah besar ni, dah tau sejarah April Fool tu jadi takde la buat perangai foolish tu lagi kan. Kah!
Tapi sejak-sejak kita berkenalan dengan Incik GST yang lahir setahun yang lalu tu, setiap hari kita rasa macam diperbodohkan. Lorr, awatnye pulak dah ni. Yelah! Asal keluar je banyak benda kena bayar lebih. Semua gara-gara incik GST ni. Aisssh

Dalam tempoh setahun ni entah berapa banyak la yang dah kita sumbang untuk dia eh. Okey, tak mahu fikir. Lagi banyak fikir lagi sakit jiwa!

Jadi, selamat menyambut ulangtahun yang pertama ye incik GST. Semoga... eh eh takyah nak semoga sangatlah!


-Tipu la cakap kalau tak terkesan dengan gst ni. kan...... but life must go on. Nak tak nak tetap kena HADAP & HADAM

1 Apr 2016

Tundukkan Playboy Itu Episod 26

TUNDUKKAN PLAYBOY ITU EPISOD 26



Credit : Dtny

31 Mar 2016

Tundukkan Playboy Itu Episod 25

TUNDUKKAN PLAYBOY ITU EPISOD 25



Credit : Dtny

Tundukkan Playboy Itu Episod 24

TUNDUKKAN PLAYBOY ITU EPISOD 23



Credit : Dtny