Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

13 Aug 2015

1Gram 1Bulan 1Keluarga Powergold

1Gram 1Bulan 1Keluarga Powergold |

Assalamualaikum..
Nilai matawang Ringgit kita semakin hari makin jatuh. Semakin hari makin kecil nilainya. Kalau dahulu RM50 macam-macam barang boleh dibeli tetapi hari ini dengan nilai yang sama mungkin 2 atau 3 barang sahaja yang dapat diperolehi dengan not RM50 tu.

Nampak tak kita yang keadaan ekonomi segara semakin membimbangkan. Inilah hakikat yang harus kita terima.
Untuk menunggu pihak berkuasa kerajaan melakukan sesuatu mungkin agak memakan masa. Tapi untuk memastikan kita terus berada di landasan yang selesa di kemudian hari, perubahan itu yang perlu kita sendiri lakukan.

KENAPA PILIH SIMPAN EMAS??

Kenapa mesti EMAS? Ada apa dengan EMAS
Mudah sahaja penceritaan dia. Perkhabaran yang mudah untuk difahami dan perbandingan yang jelas nyata bakal diperolehi.
Kita SIMPAN DUIT RM200 tiap-tiap bula..
Cukup 10 tahun dapat RM24,000 kan..
RM24,000 sekarang dengan yang akan datang agak-agak sama nilai tak??
Mesti tak kan.. sebab nilai matawang makin lama makin mengecil.

Tapi EMAS??
Cuba tukar RM200 kepada SIMPANAN EMAS..
Maksudnya kita beli dan simpan EMAS setiap bulan.. (cukup untuk bermula dengan 1gram sebulan)
10 tahun akan datang dah tentu dapat 120gram kan..
Nilai emas sekarang dengan nilai emas akan datang sama tak??
For sure tak kan sama! Sebab nilai emas tu makin berlipat kali ganda tingginya.

Cuba kita flashback masa zaman kita kecik-kecik dulu..

Dulu mak, nenek kita beli EMAS dengan harga RM36 per gram..
Sekarang tengok la harga dah jadi RM170++ per gram.
Masih tak nampak lagi ke UNTUNG nya kalau kita SIMPAN EMAS??

Kenapa Pilih 1Gram??
*Mudah, murah dan mampu milik. 
-Kebanyakkan orang fikir kalau emas je mesti mahal. Mesti orang berduit je yang mampu untuk beli emas ni. Memanglah, kalau fikir untuk beli berkilo-kilo emas tentulah harganya ratus-ratus ribu. Mind set ni yang perlu kita kikis. Dalam waktu kita menunggu nak mencukupkan duit yang beratus-ratus ribu tu sedar tak kita sebenarnya dah kerugiaan. Sebab emas semakin hari makin tinggi nilainya. Kecilkan skop, mulakan dengan 1gram sebulan dan teruskan istiqamah dalam menyimpan emas. Paling tidak setahun kita sudah ada 12gram. Buat masa sekarang harga 1gram boleh diperolehi bawah harga RM180. Semua orang mampu milik insyaAllah.

*Kegunaan semasa kecemasan.
-Kita tidak tahu mungkin ada ketika kita mempunyai krisis kewangan yang memerlukan wang. Mungkin nilai yang diperlu itu tidaklah terlalu besar. Cuba bayangkan kita mungkin memerlukan RM500, perlu ke kita untuk menjual emas yang beratnya 20gram? Dah tentu rugi kan. Ada baiknya kita jual emas yang kecil-kecil ini dari terpaksa mengorbankan emas yang besar nilainya. 

*Istiamah dalam menyimpan.
-Dengan 1gram insyaAllah kita mampu berterusan menyimpan kerana tidak memerlukan modal yang besar. Biar sikit-sikit kerana lama-lama membukit juga. Yang penting usaha kita untuk terus menyimpan kerana pastinya Simpanan Emas Menguntungkan.

Jom tukar Ringgit kepada simpanan EMAS! Powergold pilihan terbaik. Murah baq hang!

Saya sudah, Nur Sarah Alya sudah. Kami sudah. Anda bila lagi?

 017-5040585
     

4 comments:

  1. Haah. Kita bukak kedai emas online. Kalau berminat blh la wasup 0175040585 ye

    ReplyDelete
  2. Harga harini 13/08/2015 1g-Rm184.00 (termasuk postage)

    ReplyDelete

Awak memang COMEL!
Terima Kasih