Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

1 Nov 2013

Pinta Ku Yang Terakhir

Assalamualaikum..

"Pintaku yang terakhir darimu, pintaku hanya satu usah kau berlalu.."

~Part 1~
Petang yang cukup mendamaikan. Tenang. Sungguh hatinya benar-benar tenang. Peristiwa beberapa jam tadi masih tersemat kukuh di benaknya dan tanpa sengaja senyuman terlekat indah. Ahh,

"Errr mintak maaf, saya tak sengaja," tolakan lembut di bahunya sekejap tadi langsung tidak terkesan. Sakit tidak terasa. Tapi suara memohon maaf itu yang menggetarkan jiwa lelakinya.

"Takpe, saya tak apa-apa pun. Okey, " dia pulak tergagap nak menjawab. Padahal selama ini jarang benar dia nak berbaik sangka dengan orang lain.

"Maaf, saya terlanggar. Nak cepat sebenarnya tadi," lembut sahaja lontaran suara si gadis dihadapannya itu. Sopan, lemah lembut dan dah tentulah cantik. Ahh, mata lelakinya sekejap sahaja sudah tertipu. Senyuman tetap terukir di bibir lelakinya. Lagi..

"Takpe, jalan hati-hati lah ye. Nak cepat-cepat sangat tu nak kemana?" sekadar berbasi-basi dia bertanya.

"Nak jumpa kawan tadi sebenarnya. Flight dia pukul 2.30petang ni. Takut terlewat tak sempat pulak nak jumpa dia," masih lembut jawapan yang diterima. Walau dalam keadaan kelam kabut pun masih lagi gadis itu tenang pada pandangan matanya.

"Owh, ye ke. Okeylah kalau camtu. Kirim salam kat kawan tu ye, ucap kat dia selamat berangkat,"

"Terima kasih, saya jalan dulu ye.." dia hanya mengangguk dan tangannya mempersilakan. Bila gadis sudah berlalu sibuk pula tangannya mahu melambai. Padahal gadis itu langsung tidak menoleh. Kesian, kesian.. itu yang ada dalam kepalanya.

"Dah habis berangan? Kejap gelak, kejap senyum. Kejap lagi geleng kepala. Lepas ni buat apa pulak?" tepukan di bahu kali ni memang betul terasa. Hilang semua yang difikirnya sebentar tadi. Pantas dia menoleh ke sebelah. Allah, ibu! Apalah nasib berangan depan ibu pulak ni. Sempat dia menepuk dahi sendiri.

"Awak tu tengah drive kereta. Agak-agaklah pun kalau nak berangan. Tunggu sampai rumah, masuk bilik haaa lepas tu angau la puas-puas ye," Hahaha, padan muka! dapat se das kau dengan ibu sendiri. Dia hanya mampu tersengih mempamerkan barisan gigi yang tersusun rapi.

"Baikkkk.." masih lagi tersenyum.


Sejujurnya ku tak bisa, hidup tanpa ada kamu aku gila... (to be continued)..

8 comments:

  1. pergh... terbaik !

    ReplyDelete
  2. macamana Okje nak feel kalau tetiba je baca episode 45 BC hehe

    ReplyDelete
  3. Interesting..to be continued kan BC..he.he

    ReplyDelete
  4. "Baikkkk.." masih lagi tersenyum.

    ReplyDelete
  5. Menarik...terikut berangan juga, hehe

    ReplyDelete
  6. menarik..nanti nak baca sambungannya :)

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum.

    Baby..maju setapak lagi.. :)

    Percubaan menulis cerpen? Ke novel ni,hehe.

    ReplyDelete

Awak memang COMEL!
Terima Kasih