Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

2 Feb 2013

Mandi Malam

Assalamualaikum..

Hai semua, selamat berhujung minggu.. kelip kelip ku punya mata hari ni tau. kena kerja, kerja dan kerja lagi. Alahai.... eh eh ni bukan mengeluh tau. ni cuma sekadar gatal tangan nak menulis camtu. hehehehe.. Nak berjaya sebaiknya jangan banyak complaint. Bukan tak boleh tapi kurangkan sebolehnya. Sebab kalau kita banyak mengeluh confirm kita takkan pergi jauh (pelajaran baru untuk hari ni)..

Okey panjang lebar pulak mukadimah ku harini.. hahahaha, Sebenarnya cuma nak cakap plus nak cerita yang lately ni aku selalu a.k.a kerap sangat mandi malam dan lewat malam.. Tak tahulah kenapa ku pilih cara hidup yang begitu. Tak elok langsung kan sebenarnya kalau amalkan mandi malam ni.. Yang paling diingat sebab dari kecik lagi dah dipesan ialah kalau mandi malam nanti kena paru-paru berair. Then kalau dah sakit tu nanti boleh membawa kepada maut..

Maut?? Ya Allah, kenapa lah aku tak sedar-sedar lagi ye.. jenuh aku fikir kenapa la aku selalu lawan kata hati sendiri sekarang ni. Kawan-kawan tolong doakan aku sihat dan sejahtera ye. Doaku begitu juga untuk sahabat-sahabatku semua yang berada di sini..


~hidup itu indah kalau kita pilih untuk mengindahkannya. tepuk dada tanya hati, akal yang waras pasti bertindak  tanpa perlu hujah yang berapi..

18 comments:

  1. pesan orang tua tu. kadangkala ada betulnya..

    ReplyDelete
  2. mandi mlm mmg xelok.boleh, tp jangan selalu la :)

    ReplyDelete
  3. hmm..suka jgk mandi malam...tapi,mak pesan kalau nak mandi malam mandi la dengan air panas..ntah betul ntah idak petua tu :)

    p/s : apapun didoakan moga awk sentiasa sihat dan dilindungi-Nya selalu ye

    ReplyDelete
  4. Assalammualaikum.

    Sebenarnya kan baby, takda kajian sentipik yg betul2 proved mandi mlm ni boleh membawa mudrt..apatah lgi paru2 berair.

    Dan, takda kaitan amalan mandi guna air sejuk diwktu mlm tu lebih buruk berbnding guna air pns.

    Tapi, org tua dulu ckp mesti ad sebab kan.

    Yg penting, basic jaga kesihatan kena buat - makan seimbg,bersenam,jga kebersihan.. insyaAllah, kita sihat.. ^_^

    ReplyDelete
  5. betul jgak komen "tinta" tu.. xpernah lagi fakta ttg paru2 berair tu.. tapi ape2 pun lebih baik menghindar dari mengubati

    ReplyDelete
  6. Yang penting segi pemakanan.. jaga makan, bila badan sihat, segala penyakit dapat dihindar.. insha Allah..

    ReplyDelete
  7. aah mandi malam mmg x baik utk kesihatan.. paru2 berair.. huhu

    ReplyDelete
  8. karang sgt nak mandi malam.. slalu mndi sebelum msuk wktu mgrib

    ReplyDelete
  9. ok je mandi malam ni.
    cuma yg tak elok ni takut ada yg menakutkan mndi malam2.
    contoh adik mak kakak baling batu saje nak usik.
    hehehe

    ReplyDelete
  10. salam singgah sini baby comel...bg mama ni suma tak jd masalh, mlm kan panas skrg nie...ok xpa kot.

    ReplyDelete
  11. as salam bby comel..memang comel...akak pun kadang2 mandi malam gak...tapi tak selalu la... panas tak leh tidur kalau dah lekit2 jer badan... apa lagi kalau baru balik dri jln jauh....segarkan badan dgn mandi dulu..... http://www.mawarlibra70.blogspot.com jalan2 singgah2 la t yerr :)

    ReplyDelete
  12. ada terbaca pasal mandi malam ni... tapi dah lupa pula... haish...

    kalau kat umah sy (Kuantan), tak adalah nak mandi malam... airnya sejuk...
    kalau tak leh elak, kena mandi jugalah even sejuk sekali pun...

    ReplyDelete
  13. klu balik keje lewat malam tu tak yah lah mandi..esok pagi je la mandi..hehe

    ReplyDelete
  14. tgk cuaca tempat tu lah...kalau panas sampai kul 12 tgh malam takde hal kot mandi malam....zaman org tua2 dulu alam sekitar masih belum tercemar...jd confirm la sejuk kalau nak mandi malam2...bilik air pon kat depan rumah....hihihi

    ReplyDelete
  15. aku rasa bila meningkat dewasa ni lagi banyak bende yg dilarang kita akan buat.. ctoh macam mandi lewat, tidur time senja..ahahaha..

    ReplyDelete
  16. salam baby :)

    sebaik2 nya mandi sebelum maghrib laa...

    sekali sekala x apa...klu jadi habit tentu ada kesan x baik pd tubuh sbb itu kan amalan yg bukan kebiasaan...

    bila org tua2 larang tentu ada sebab dan alasannya kan.

    ReplyDelete
  17. dulu arwah mak selalu bising kalau mandi malam2..atas alasan yg sama la, nanti sakit..

    tapi skg ni selalu jugak mandi malam2..-_-"

    ReplyDelete

Awak memang COMEL!
Terima Kasih